2011. május 21., szombat

Hypnos ...


Nem igazán akarom a blogot különböző mászófelszerelések bemutatására szánni; nem is szeretnék gyakran teszteket sem közölni. Nyilván mindenkinek vannak szívének kedves márkái és felszerelései, amik jól beváltak. Egyeseknél pedig érzelmi kötődést is megfigyelhetünk a cuccaikhoz. Persze valahol ez is érthető, hisz a testi épségünk, életünk múlik rajtuk. Pont a balesetmentes mászás és biztosítás miatt írok most mégis véleményt. Negatívat... A hunyó a Singing Rock csavaros kiadású Hypnos nevű HMS karabinere.

Itthon több helyen is kapható, és az egyik legolcsóbb HMS. Bevallom őszintén, nekem is a kedvező ára miatt esett a választás erre a darabra. Be is ruháztam kettőre, a mászótársamat is ezzel a modellel szerelve fel.

Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Kis méretéből kifolyólag biztosítás közben gyakran elfordul. Vagy teljesen, vagy még rosszabb, keresztbe. És ilyenkor bizony a kötél futása könnyen kicsavarhatja a karabinert. Először azt hittem, hogy figyelmetlen voltam, és nem csavartam be az eszközt biztosításhoz. De aztán miután rendszeresen azt észleltem, hogy egy idő után kinyílt a karesz. Azt hiszem, ez nem igényel további magyarázatot...

Aki kedveli ezeket a kis körtéket, az inkább vegye meg a bajonettes variánst.
De én inkább a nagyobb méretű HMS-ek mellett teszem le a voksomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

UA-43125057-1