2013. augusztus 13., kedd

Hegyimentés után: OEAV biztosítás igénybevétele

A hegyimentés nem olcsó dolog, de amikor kérjük, nem a a helikopterezés árára gondolunk. Aztán amikor kihúztak a csávából, az ember hajlamos elfeledkezni arról, hogy, szakképzett emberek és technika összehangolt munkája révén menekült meg, és ez bizony pénzbe került. Sokba. Pedig, ahhoz, hogy az OEAV biztosításunk fizessen, a mentés után haladéktalanul el kell kezdeni intézni a hivatalos ügyeket, hogy ne maradjon a nyakunkon a több ezer eurós számla.

Az egyszerű hegyimentés OEAV biztosítási protokolljáról adok közre most egy kis közérdekű szöveget.

1. Bajba kerültünk. Kérjük a mentést, és lementenek. (A telefonunk, legyen töltött állapotban (hogy ne merüljön le a hegyekben gyorsan, tartsuk feltöltött, kikapcsolt állapotban a testünkhöz közeli, meleg helyen.)
Miután elmondtuk hova kérjük a mentést, már ne mozduljunk el, hanem várjunk türelmesen.
Jó esetben egy darabban vagyunk, és nincs szükségünk orvosi ellátásra, egyszerűen szükségállapot volt a hegyen (Bergnot), ami miatt sem a továbbhaladásunk,sem a visszaereszkedés nem volt lehetséges.

2. Vallomástétel a rendőrségnek/hegyimentőknek. Fontos, hogy a személyes adatainkat tartalmazó dokumentumokat, és az OEAV kártyát mindig tartsuk magunknál, és a kártya/kötvényszámot, valamint személyes adatainkat pontosan meg tudjuk adni. A hegyimentők és Ausztriában a rendőrség is jelentést készítenek a mentésről, amiben a személyes vallomástétel alapján rekonstruálják a történteket, és felveszik a személyes adatokat.

3. A mentést követően az esetet azonnal jeleznünk kell az OEAV biztosításunkat kezelő KNOX Gmbh-nak és az Uniqának. Hívjuk fel az OEAV-ot a tagsági kártyán található telefonszámon 0043(0)-1-204-9999. Németül fognak beleszólni, de az angolt ha törve is, de beszélik. Valószínűleg tovább fognak irányítani az Uniqához, az Uniqa pedig a KNOX-hoz. Amit kérni fognak, egy nyomtatvány kitöltése és feléjük történő továbbítása. Ez a nyomtatvány itt elérhető, de ők is elküldik, persze az emailcímet lebetűzni idegen nyelven magyarul nem beszélő embernek nem mindig egyszerű.

4. A nyomtatványt kitöltve visszaküldeni az Uniqa-a és KNOX-os kontaktunk emailcímeire. Itt minden fontos részletet adjunk meg a balaeset, vagy a szükséghelyzetbe kerüléskörülményeiről, az okokról, amiiért nem tudtuk folytatni a mászást ,és segítséget kellett kérnünk.

5. Egy-két hét múlva megérkeznek a számlák a mentésről, kórházi ellátásról stb. Mielőtt kinyitjuk helyezzük magunkat kényelembe, lehetőleg ülve olvassuk, legyen a kezünk ügyében egy pohár víz. Az összeg magas lesz, simán kijön belőle egy 7000-es csúcs megmászása tokkal-vonóval. Akárhány számlát is kapunk különböző szervezetektől a mentéssel és azt követő ellátással kapcsolatosan, azokat haladéktalanul (ajánlva) adjuk fel a korábban kitöltött bejelentő nyomtatvánnyal együtt a KNOX-nak.

Ők intézik az Uniqával az ügyet. Ha minden rendben megy, és a biztosító jogosnak ítéli meg a hegyimentés költségeit (alacsonyabb volt a lavinaveszély 3-asnál, a mászók önhibájukon kívül kerültek bajba stb.), és további jelzés nélkül kiegyenlítik a számlákat. Tehát nem nekünk utalnak, és nem nekünk kell továbbutalni az összeget a számla kiállítójának.

Jó mászást, vigyázzatok magatokra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

UA-43125057-1