A hegyimentés nem olcsó dolog, de amikor kérjük, nem a a helikopterezés árára gondolunk. Aztán amikor kihúztak a csávából, az ember hajlamos elfeledkezni arról, hogy, szakképzett emberek és technika összehangolt munkája révén menekült meg, és ez bizony pénzbe került. Sokba. Pedig, ahhoz, hogy az OEAV biztosításunk fizessen, a mentés után haladéktalanul el kell kezdeni intézni a hivatalos ügyeket, hogy ne maradjon a nyakunkon a több ezer eurós számla.
3. A mentést követően az esetet azonnal jeleznünk kell az OEAV biztosításunkat kezelő KNOX Gmbh-nak és az Uniqának. Hívjuk fel az OEAV-ot a tagsági kártyán található telefonszámon 0043(0)-1-204-9999. Németül fognak beleszólni, de az angolt ha törve is, de beszélik. Valószínűleg tovább fognak irányítani az Uniqához, az Uniqa pedig a KNOX-hoz. Amit kérni fognak, egy nyomtatvány kitöltése és feléjük történő továbbítása. Ez a nyomtatvány itt elérhető, de ők is elküldik, persze az emailcímet lebetűzni idegen nyelven magyarul nem beszélő embernek nem mindig egyszerű.
Az egyszerű hegyimentés OEAV biztosítási protokolljáról adok közre most egy kis közérdekű szöveget.
1. Bajba kerültünk. Kérjük a mentést, és lementenek. (A telefonunk, legyen töltött állapotban (hogy ne merüljön le a hegyekben gyorsan, tartsuk feltöltött, kikapcsolt állapotban a testünkhöz közeli, meleg helyen.)
Miután elmondtuk hova kérjük a mentést, már ne mozduljunk el, hanem várjunk türelmesen.
Jó esetben egy darabban vagyunk, és nincs szükségünk orvosi ellátásra, egyszerűen szükségállapot volt a hegyen (Bergnot), ami miatt sem a továbbhaladásunk,sem a visszaereszkedés nem volt lehetséges.
Miután elmondtuk hova kérjük a mentést, már ne mozduljunk el, hanem várjunk türelmesen.
Jó esetben egy darabban vagyunk, és nincs szükségünk orvosi ellátásra, egyszerűen szükségállapot volt a hegyen (Bergnot), ami miatt sem a továbbhaladásunk,sem a visszaereszkedés nem volt lehetséges.
2. Vallomástétel a rendőrségnek/hegyimentőknek. Fontos, hogy a személyes adatainkat tartalmazó dokumentumokat, és az OEAV kártyát mindig tartsuk magunknál, és a kártya/kötvényszámot, valamint személyes adatainkat pontosan meg tudjuk adni. A hegyimentők és Ausztriában a rendőrség is jelentést készítenek a mentésről, amiben a személyes vallomástétel alapján rekonstruálják a történteket, és felveszik a személyes adatokat.
4. A nyomtatványt kitöltve visszaküldeni az Uniqa-a és KNOX-os kontaktunk emailcímeire. Itt minden fontos részletet adjunk meg a balaeset, vagy a szükséghelyzetbe kerüléskörülményeiről, az okokról, amiiért nem tudtuk folytatni a mászást ,és segítséget kellett kérnünk.
5. Egy-két hét múlva megérkeznek a számlák a mentésről, kórházi ellátásról stb. Mielőtt kinyitjuk helyezzük magunkat kényelembe, lehetőleg ülve olvassuk, legyen a kezünk ügyében egy pohár víz. Az összeg magas lesz, simán kijön belőle egy 7000-es csúcs megmászása tokkal-vonóval. Akárhány számlát is kapunk különböző szervezetektől a mentéssel és azt követő ellátással kapcsolatosan, azokat haladéktalanul (ajánlva) adjuk fel a korábban kitöltött bejelentő nyomtatvánnyal együtt a KNOX-nak.
Ők intézik az Uniqával az ügyet. Ha minden rendben megy, és a biztosító jogosnak ítéli meg a hegyimentés költségeit (alacsonyabb volt a lavinaveszély 3-asnál, a mászók önhibájukon kívül kerültek bajba stb.), és további jelzés nélkül kiegyenlítik a számlákat. Tehát nem nekünk utalnak, és nem nekünk kell továbbutalni az összeget a számla kiállítójának.
Jó mászást, vigyázzatok magatokra!
Ők intézik az Uniqával az ügyet. Ha minden rendben megy, és a biztosító jogosnak ítéli meg a hegyimentés költségeit (alacsonyabb volt a lavinaveszély 3-asnál, a mászók önhibájukon kívül kerültek bajba stb.), és további jelzés nélkül kiegyenlítik a számlákat. Tehát nem nekünk utalnak, és nem nekünk kell továbbutalni az összeget a számla kiállítójának.
Jó mászást, vigyázzatok magatokra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése